Moció perquè la Diputació reclami la restitució de les lleis suspeses pel Tribunal Constitucional

La iniciativa pretén que les institucions catalanes recuperin la lluita contra les desigualtats socials

Tribunal Constitucional espanyol retallador

La CUP reclamarà a la Diputació de Girona que es posicioni a favor de recuperar les lleis suspeses pel Tribunal Constitucional espanyol durant la última legislatura.

La formació, que presentarà la seva iniciativa en forma de moció al pròxim ple de la Diputació de Girona, pretén que es tornin a aprovar i aplicar aquelles normes de caire social tombades pels tribunals espanyols, com el decret llei d’impostos als bancs, la llei contra la pobresa energètica i la llei d’emergència habitacional contra els desnonaments.

Segons ha recordat la CUP, en els darreres dos anys el Tribunal Consitucional espanyol ha suspès o anul•lat fins a 46 lleis nascudes amb l’objectiu d’intentar pal•liar la situació d’emergència social en la que viuen molts catalans i catalanes.
Per Lluc Salellas, diputat provincial de la CUP, «no pot ser que un tribunal de fora bloquegi el que ha aprovat la societat catalana per àmplia majoria». Per Salellas, «davant una monarquia que vol evitar que ajudem als que més ho necessiten, materialitzarem una República que procurarà un major benestar per a tots els seus habitants».

No pot ser que un tribunal de fora bloquegi el que ha aprovat la societat catalana per àmplia majoria