Les CUP del Baix Empordà organitzen un cicle d'actes sobre la gestió forestal

A Catalunya, l’incendi més important de l’any passat també va ser al Baix Empordà, cremant 550 hectàrees més dels nostres boscos. L’any 2012 es varen cremar aproximadament 14.000 hectàrees a l’Alt Empordà. I així, fins quan?

Som conscients del lloc on vivim, del clima mediterrani que tenim i, tot i que encara que tinguéssim la millor de les polítiques en prevenció d’incendis, sempre hi haurà un negligent, un incendiari, un piròman o un accident que ens cremaran els boscos. Per això hem de tenir la millor de les polítiques en prevenció d’incendis, hem de reduïr les ignicions i evitar que aquestes, si es produeixen no prosperin.

Els focs s’apaguen amb una bona prevenció, cal doncs gestionar millor els boscos, el seu aprofitament, incentivar i trobar una bona sortida dels productes, el suro, la llenya, el carbó, els pinyons i la biomassa, utilitzar els ramats de bestiar. Una bona gestió dels boscos i el seu entorn, permetrà disminuïr els incendis i proporcionar a l’hora llocs de treball. Incentivar a la propietat per a trobar una sortida d’aquests productes que els sigui beneficiosa, serà beneficiosa per a tothom.

Si això no es fa bé, i és evident que no s’està fent bé, ens trobarem amb desgràcies com la viscuda el passat mes, i cada cop més sovint.

Les CUP del Baix Empordà volen agraïr l’esforç de tots els que han participat en l’extinció d’aquest incendi, Bombers, Agents Rurals, Adf’s, Protecció Civil, Mossos d’Esquadra, SEM i en especial al voluntariat que de manera immediata va respondre a la crida per tal de treballar a les ADF o organitzant i prepararant la rebuda dels desallotjats.

Volem treballar per a la defensa d’una millor gestió dels boscos, que permeti prevenir i atenuar futurs incidents que puguin posar en joc el nostre territori, principal patrimoni que tenim i que estimem. El proper cap de setmana, la CUP La Bisbal i la CUP Sant Joan-Palamós organitzem una xerrada i una visita de camp, on trepitjarem i analitzarem les alternatives que cal fomentar per a una millora de la gestió forestal.

La xerrada serà al Casal Estel Roig de La Bisbal d’Empordà, divendres 25 d’abril a les 20h, amb l’Albert Besalú i Josep Jovani (Ambientòlegs especialitzats en prevenció d’incendis i gestió forestal).

La visita a la zona cremada serà el dissabte 26 d’abril, sortida a les 17h de la fàbrica Hutchinson de Palamós, acompanyats d'un enginyer forestal.