La CUP proposa reduir les aportacions de la Diputació als partits polítics

La despesa anual destinada a formacions polítiques puja fins a 1,2 milions d’euros

La CUP ha anunciat la voluntat de promoure un reajustament dels recursos que la Diputació de Girona destina actualment al funcionament dels partits polítics. La formació, que presentarà una moció en aquest sentit al ple de la Diputació del mes de març, considera que les actuals despeses estan “sobredimensionades” i que cal reajustar.

Des de l’actual legislatura, cada partit amb representació a la Diputació disposa d’un component fix i d’un variable en funció del nombre de diputats, el que suposa una despesa anual de més de 250.000€ l’any.  A la vegada, el ple de la Diputació va aprovar la creació de 25 places de personal eventual de confiança destinats  a donar suport a l’activitat dels partits polítics a la institució, el que representa una despesa de gairebé 1 milió d’euros anuals.
Aquesta iniciativa sorgeix després que s’hagin fet públics els comptes anuals de cada partit polític, on s’ha pogut constatar que la majoria de partits es queden tots els diners que haurien de destinar al funcionament del grup polític dins la Diputació de Girona, i només la CUP retorna part de la subvenció rebuda.

Durant els últims dos anys, la CUP ha retornat 37.406,10€ a les arques públiques de la diputació dels diners que li pertoquen com a partit polític. Durant el mateix període, el grup del PDeCAT ha gastat més de 204.000€, vint cops més dels que s’ha gastat la CUP. Esquerra s’ha gastat més de 132.000€, el PSC 72.000€ i Independents per la Selva, 43.900€.

El Diputat per la CUP, Lluc Salellas, ha criticat que per mantenir l’activitat dels partits polítics a la Diputació “ni fan falta tants diners ni fan falta tantes persones” pel que ha demanat de manera “urgent” la celebració d’un debat públic “per veure què és necessari i què no”. Segons Salellas, partits i institucions “han de donar exemple i aplicar criteris d’austeritat i contenció de la despesa quan tenim gent que ho passa malament per arribar a final de mes”.

Durant els últims dos anys, el PDeCAT s'ha gastat vint cops més diners que la CUP