La CUP promou la creació d’una bústia ètica a la Diputació de Girona

La nova eina ha de garantir que qualsevol persona pugui comunicar possibles irregularitats de manera anònima
Salellas transparència CUP Diputació de Girona

La CUP ha anunciat la seva intenció de promoure la creació d’una bústia ètica en el marc de la Diputació de Girona i els seus ens dependents. La iniciativa, que serà presentada al ple de demà de la corporació, inclou la creació d’un espai web que ha de facilitar la comunicació amb l’administració a l’hora de notificar qualsevol pràctica irregular o mala praxi que impliqui la Diputació.

La formació, que planteja aquest espai com un canal més de participació ciutadana, considera que la Bústia Ètica ha de permetre que qualsevol persona pugui traslladar a la institució tota aquella informació que tingui sobre accions o omissions contràries als principis de bon govern.

Per fomentar la utilització de l’eina, el nou instrument garantirà en tot moment la protecció i anonimat de la persona que emet la comunicació per tal que els seus drets i interessos no resultin afectats. La moció promoguda per la CUP també reclama que s’estudiï la possibilitat d’utilitzar eines com la plataforma “Tor” per protegir la privadesa de les persones que utilitzin la nova plataforma.

A la vegada, la moció promou la creació d’una Comissió Ètica Institucional integrada per membres dels grups polítics, els quals seran els encarregats d’analitzar totes les comunicacions rebudes i investigaran aquelles conductes denunciades que considerin plausibles.

Per Lluc Salellas, diputat provincial de la CUP, la creació d’una Bústia Ètica «garanteix un doble benefici» ja que «per una banda, la gent perdrà por a denunciar possibles irregularitats» i per altra «a l’administració li permetrà tenir coneixement d’aquelles males pràctiques que ara no coneix».

La iniciativa de la CUP s’enmarca en la lluita del partit a favor de la transparència i contra la corrupció, i coincidieix una setmana després que posés en marxa una pàgina web on es pot consultar totes les irregularitats detectades del cas Manga (https://lateranyinadelcasmanga.wordpress.com/), el cas de corrupció més important detectat fins ara a les comarques gironines.

El nou instrument garantirà en tot moment la protecció i anonimat de la persona que emet la comunicació