La CUP es presentarà a les eleccions municipals a Sant Feliu de Guíxols

En una assemblea celebrada ahir pel Grup Promotor de la CUP de Guíxols, els assistents van decidir per unanimitat de presentar-se a les eleccions municipals. El setembre de 2013 un grup de veïns i veïnes ja havia posat en marxa aquest grup embrionari de la CUP. Durant pràcticament un any i mig s’ha anat consolidant un espai obert, explícitament d’esquerres i independentista. Les persones que actualment en formen part són un grup plural, actives tant a la política de base com en el món associatiu i de les reivindicacions socials.

D’altra banda, el grup també va acordar que el diumenge 15 de març es presentarà la candidatura en un acte que estarà centrat en les polítiques municipals d’habitatge i contra l’atur. Ara també treballen per confeccionar col·lectivament tant la llista electoral com el programa electoral.

“Des de la modèstia, però també convençudes que el projecte de municipalisme rupturista de la CUP és necessari i pot aportar solucions a les necessitats de les classes populars, s’ha fet el pas de concórrer a les eleccions”, van explicar. Els objectius són clars: portar la veu d’aquelles persones que actualment no en tenen a l’Ajuntament ganxó, lluitar per la justícia social i contribuir des del municipalisme a l’alliberament del poble català.

La CUP de Guíxols defensa la radicalització democràtica, on la política “es fa en primera persona i per tant s’organitza mitjançant assemblees obertes a tot el veïnat”. Aquestes assemblees tenen lloc cada dijous a les 19h al Centre Cívic de Vilartagues.