La CUP eleva a altes instàncies la falta de transparència de la Diputació de Girona

La Candidatura d’Unitat Popular ha fet públic avui que ha traslladat a altes instàncies la problemàtica que viu la formació política a l’hora d’accedir a informació referent a la Diputació de Girona. Concretament, la formació ha confirmat que ha presentat 24 reclamacions a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública de la Generalitat de Catalunya,  i ha enviat una carta explicant el seguit de problemàtiques dirigida a International Transparency, organisme internacional encarregat d’avaluar el grau de transparència de les Administracions Públiques.

Aquestes accions vénen motivades per la situació de bloqueig  que s’està trobant la CUP a l’hora d’obtenir informació de la Diputació de Girona. Un procés que s’ha intensificat sense motiu aparent des del ple ordinari del mes de gener. Lluc Salellas, Diputat provincial de la CUP, ha qualificat la situació de «setge continu a la nostra feina d’oposició», i ha explicat que les accions fetes públiques avui en roda de premsa segueixen un doble objectiu: «per una banda, volem fer pública aquesta situació anòmala que estem vivint , i per altra volem reclamar a la Diputació perquè recapaciti i ens deixi accedir a aquella informació que com a ciutadans i electes tenim dret a consultar».
Dins les 24 reclamacions presentades a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública, òrgan independent de tutela del dret d’accés a la informació de la ciutadania a Catalunya,  hi trobem les següents casuístiques:
-          9 reclamacions per haver superat el termini legal establert per contestar i encara no haver rebut respostsa
-          1 reclamació per haver notificat que es facilitaria una informació i encara no ha arribat
-          6 reclamacions per obligar a justificar per què es vol la informació i  què en farem d’aquesta
-          5 reclamacions on es denega l’accés a consultar qualsevol informació anterior a l’1 de juny del 2015 (anterior a l’entrada de la CUP a la Diputació de Girona)
-          3 reclamacions per no haver facilitat fotocòpies d’uns expedients concrets, els quals s’havia reclamat en més d’una i dues ocasions
Salellas ha demanat al govern de Convergència i Unió que «recapacitin i ens deixin accedir a la informació que sol•licitem per poder fer correctament la nostra feina com a partit actualment a l’oposició». Segons Salellas, «l’únic que alimenta aquest bloqueig continu és la sensació que a la Diputació hi ha hagut mala praxis i per això no volen que en tinguem coneixement".

Al ple d’abril, moció de suport a favor dels ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional
La roda de premsa d'avui  també ha servit per anunciar que durant el ple d’abril, que se celebrarà demà dimarts, la CUP portarà a votació una moció de suport a favor als municipis i electes perseguits per haver-se adherit a la declaració de ruptura del Parlament de Catalunya. Per la CUP, «la Diputació de Girona ha de ser la de prendre partit a favor dels municipis o càrrecs electes de la nostra demarcació afectats per  la persecució de l’Audiència Nacional», i ha reclamat a la resta de partits que hi votin a favor, ja que «l’escrit ha intentat buscar aquells punts d’acord que ens han de permetre arribar a el consens entre totes les formacions polítiques».