La CUP defensarà el “Sí a les renovables, salvem el territori!” en un acte diumenge 9 de maig a Viladamat

La formació política durà a terme un acte amb la participació d’entitats ecologistes i plataformes de defensa del territori per exigir la derogació del Decret 16/2019 i una moratòria retroactiva de tots els macroprojectes eòlics i fotovoltaics.

Aquest diumenge 9 de maig, els cupaires han convocat una concentració dins el marc de la campanya “Sí a les renovables, salvem el territori!” recentment presentada. La CUP respon, amb aquesta campanya, a la proliferació de macro centrals fotovoltaiques i eòliques arreu del territori com a conseqüència de l’aprovació del Decret Llei 16/2019, i ho fa amb l’objectiu d’aconseguir la derogació del decret i una moratòria retroactiva de tots els macroprojectes

En paraules del diputat parlamentari Dani Cornellà “l’aplicació del decret, sense un Pla d’implantació territorial de les renovables, està fent perillar el model socioeconòmic i el patrimoni natural i paisatgístic de les zones rurals de comarques gironines i d’arreu del país, deixant en mans de l’especulació i de les empreses de l’oligopoli energètic un model de transició energètica molt allunyada dels preceptes de la Llei de canvi climàtic aprovada pel Parlament”.

L’acte es durà a terme aquest diumenge, a les 12h davant l’Ajuntament de Viladamat. Hi participaran:

• l’alcaldessa de Viladamat, de la CUP, la Dolors Pons

• els diputats al Parlament de Catalunya Dani Cornellà i Montserrat Vinyets

• en Narcís Jordi Poch, coordinador comarcal de l'Alt Empordà d’Unió de Pagesos

• Lluis Ginesta, de No a la Mat Selva

• un membre de la Plataforma “Stop al macroparc eòlic marí de la Costa Brava Nord”

• un membre de “Albera Lliure de Molins”

L’objectiu és sumar en l'embranzida de mobilitzacions que exigeixen la derogació del decret 16/2019 i una moratòria retroactiva de tots els macroprojectes