Capgirem Sils-CUP es presentarà a les eleccions municipals per fomentar la participació i atenuar la dispersió urbana

Plantegen un programa exigent amb la transparència de l’Ajuntament, el foment de la participació i la cohesió del poble.

Vinculada a la CUP, Capgirem Sils serà una candidatura amb voluntat de treball assembleari, i que ja des del seu inici ha anat prenent les decisions en diferents trobades obertes a la ciutadania. Al llarg de les properes setmanes el programa electoral es confeccionarà també d’aquesta manera.

Composta per persones majoritàriament joves, la candidatura vol revertir l’actual tendència que converteix Sils “en un poble dormitori i amb poc atractiu i ben pocs serveis”. Així, treballaran activament per atenuar la dispersió urbana i per generar iniciatives que aportin cohesió a Sils.

La majoria dels integrants de Capgirem Sils provenen de l’associacionisme local, la majoria són integrants de l’Assemblea de Sils Andreu Puigbó, també membres Plataforma “No a la MAT” , Protecció Civil, Esplai de Sils, Makis, Assemblea Nacional Catalana i de la plataforma ciutadana 'volem una estelada a Sils'. És per això que una de les altres problemàtiques que treballaran de forma prioritària serà l’escassa participació ciutadana en l’actualitat i les “dificultats reiterades per ocupar espais públics i locals municipals per part de les entitats del poble”.

Així mateix, lamenten l’actual manca de cultura democràtica del govern  local i especialment als plens municipals. La seva proposta política pretén “obrir portes i finestres de l’Ajuntament per tal que la política local deixi de ser patrimoni exclusiu dels mateixos”. Un Ajuntament que, per a la candidatura, “s’ha de comprometre també amb el procés d’alliberament nacional engegat al país i superar l’ambigüitat demostrada per l’actual equip de govern”.