Laia Pèlach (CUP): “És una vergonya que encara es limiti el vot a persones que porten vivint dècades entre nosaltres”

La número tres per Girona defensa els dret a vot de tota la ciutadania a la nova República Catalana

Laia Pèlach CUP eleccions 21D Can Gibert Girona

La CUP-Crida Constituent ha volgut denunciar que més de 800.000 persones de la societat catalana no podran participar a les pròximes eleccions del 21D per culpa de les limitacions de la llei d’estrangeria espanyola. Laia Pèlach, número tres de la formació a les llistes de Girona, ha denunciat aquesta situació en una visita al barri de Can Gibert del Pla de Girona.

Segons Pèlach, estendre el dret de vot al conjunt de la ciutadania “és una qüestió de justícia cap a aquelles persones que en alguns casos porten més de vint o trenta anys vivint entre nosaltres sense poder votar”. Precisament, una de les prioritats de la CUP-CC és revertir aquesta situació de vulneració de drets “cap a un col•lectiu que representa al voltant del 15% de la nostra població”.

Pèlach ha volgut recordar la llei de transitorietat aprovada pel Parlament de Catalunya, que establia que la nova República catalana atorgaria la nacionalitat a aquells nouvinguts que portin com a mínim cinc anys residint a Catalunya de forma legal. Per Laia Pèlach, “aquest és un primer pas que només amb una victòria republicana podrem consolidar, per avançar cap a una societat plenament democràtica on tothom que hi visqui tingui garantit el dret a vot”.

Només amb una victòria republicana podrem avançar cap a una societat plenament democràtica on tothom que hi visqui tingui garantit el dret a vot