La Diputació de Girona no respon unes al·legacions a una subvenció del PUOSC de Cantallops

La Plataforma Cívica Cantallobenca i la CUP, avalats pel Síndic de Greuges, reclamen a la Diputació que respongui als veïns. Les al·legacions alerten de diverses irregularitats  en la sol·licitud d’una subvenció

Fa gairebé tres mesos que diversos veïns de Cantallops van fer un requeriment a la Diputació de Girona perquè les seves al·legacions, de gener de 2014, fossin oportunament valorades. A l’octubre de 2014 la Diputació de Girona no les va admetre, al·legant "manca de legitimació”. Però fa pocs dies, el Síndic de Greuges ha donat la raó als veïns i diu que la Diputació de Girona ha d'esmenar la resolució perquè són persones legitimades. I, en tant que legitimades, la Diputació de Girona ha de valorar, oportunament, les al·legacions i ha de donar-los una resposta motivada. La CUP també ha fet un requeriment en un sentit similar.

Els veïns en les seves al·legacions alertaven de diverses irregularitats en la sol·licitud de la subvenció de 70.000 euros, referent a l'anomenada “Reparació del ferm formació de cunetes i mesures de seguretat en el camí dels Roures” (PUOSC). En aquest sentit, el plànol de situació de la memòria valorada, conjuntament amb l’informe urbanístic, aportat per l’Ajuntament de Cantallops i base de la redacció d’un projecte d’obres no concorden amb la realitat física del traçat d’un nou vial inexistent abans. Aquest vial o carretera entra parcialment en el terme de Sant Climent i fou fet per via de fet destruint els límits municipals. Per aquesta raó, voler invertir diners públics en un altre terme municipal i perquè el vial no quadra amb la legalitat urbanística, el projecte no compleix la normativa del PUOSC.