La CUP valora com a extremadament continuistes els pressupostos de la Diputació de Girona

La CUP ha anunciat en roda de premsa la seva intenció de votar en contra dels pressupostos de la Diputació de Girona per l’any 2017, al considerar que la proposta presentada per l’equip de govern és «extremadament continuista» en un context d’excepcionalitat nacional i social.

Segons la formació política, els comptes que presentarà Convergència i Unió al ple de la Diputació del mes de novembre no contemplen cap partida extraordinària que garanteixi el suport de la institució al procés d’independència de Catalunya. A la vegada, la proposta de pressupostos segueixen prioritzant un model basat en la promoció del “Turisme i Festivals”, incrementant les partides destinades a aquests dos sectors mentre es congelen les despeses d’Acció Social.
Segons el Diputat provincial de la CUP, Lluc Salellas, la proposta de pressupostos continuistes «demostren la falta de projecte polític de Convergència i Unió i de la resta de partits que els recolzen». I ha afegit: «en un context com l’actual, una administració com la Diputació s’hauria de fixar l’objectiu d’acompanyar el Parlament en la construcció d’un Estat independent i a la vegada posar els recursos necessaris per facilitar que les persones més necessitades pugin començar a sortir de la crisi».

Es mantenen les despeses innecessàries
El representant de la CUP també ha criticat que no es redueixin les partides destinades a govern, partits polítics i càrrecs de confiança, que es mantenen al voltant dels tres milions d’euros anuals.
A la vegada, s’ha criticat que Presidència disposi de casi tres milions i mig d’euros per poder repartir subvencions nominatives excloses de concurrència pública. En aquest sentit, la CUP ha demanat al govern que augmenti el control d’aquestes subvencions «a dit» i ha proposat que no es doni cap més subvenció nominativa a cap ajuntament o entitat privada si prèviament existeix una línia de subvenció on es puguin presentar.