La CUP reivindica “més indústria i més drets dels treballadors” per sortir de la crisi

El diputat David Fernàndez, acompanyat entre d'altres pels regidors de la CUP a Girona Jordi Navarro i a Santa Coloma de Farners, Albert Teixidor, han visitat aquest matí dos col·lectius de treballadors en lluita de les comarques gironines. Els han traslladat la solidaritat de la formació de l'esquerra independentista i el compromís a donar suport a les seves reivindicacions.

De bon matí, els cupaires han estat a la Fàbrica Grober de Bescanó, on han traslladat la solidaritat de la formació independentista a l'antiga plantilla, que ara lluita per evitar l'embargament de la maquinària. A partir de les 11.30h han visitat el campament dels treballadors en vaga de l'AJ RUZ de Sils, que protesta pel tracte vexatori dels propietaris, per haver d'assumir jornades laborals 'interminables' i que demanen un conveni propi.

Jordi Navarro ha expressat que, en el cas d'AJ RUZ cal 'advertir als Ajuntaments que fan ús dels serveis d'aquesta empresa que en aquests moments estan emparant jornades interminables, maltracte personal i vexatori als treballadors'. Així, ha apel·lat a la responsabilitat social de l'Administració local.

De la seva banda, David Fernàndez, ha explicat que potenciar la indústria i l'economia productiva és una de les maneres de sortir de la crisi. Per això cal un compromís ferm de l'Administració, ha afirmat, amb els drets dels treballadors i treballadores, amb la recerca i el desenvolupament, i també amb les infraestructures que potenciïn el canvi de model productiu.