La CUP demana explicacions a la Diputació per no treure a concurs la plaça de directiu del Patronat de Turisme

El Grup de la CUP de la Diputació de Girona ha criticat que la institució no hagi previst treure a concurs el càrrec de director del Patronat de Turisme Costa Brava, ocupat actualment pel convergent Ramon Ramos. La informació, coneguda aquest matí a través dels mitjans, ha desagradat a la formació que ha demanat al President de la Diputació de Girona que expliqui quins són els motius que justifiquen no incloure criteris de competència professional i experiència a l’hora de nomenar el personal directiu del Patronat.

Es dóna el cas que tant el President de la Diputació, Pere Vila, com el portaveu de l’equip de Govern, Albert Piñeira, havien afirmat públicament que la selecció del personal directiu de la Diputació i de tots els seus ens dependents es faria «seguint els criteris de convocatòria pública, lliure concurrència, publicitat, professionalitat, mèrit i capacitat i criteris d’idoneïtat».
El diputat provincial de la CUP, Lluc Salellas, ha declarat que «no entenem per què en el cas de Ramon Ramos, la Diputació ha fet aquesta excepció». Segons Salellas, «decisions com aquestes no ajuden a crear confiança i transparència de les institucions públiques cap a la ciutadania ja que, a més a més, en aquest cas l'excepció es fa amb una persona propera al partit del Govern». Precisament, a l’últim Consell Rector del Patronat de Turisme celebrat la setmana passada, el diputat de la CUP, Lluc Salellas, va ser l’únic membre del Consell que es va abstenir en el punt que es proposava nomenar Ramon Ramos com a representant del Patronat en el Consell de Direcció de l’Agència Catalana de Turisme per quatre anys. Durant la mateixa reunió, Salellas va reiterar la seva petició perquè el Patronat de Turisme estableixi més mecanismes per informar de les seves accions el conjunt de la ciutadania.