La CUP demana aprofitar el canvis a la Diputació per reduir les aportacions a partits polítics

La formació proposa aprofitar l’aprovació d’un nou cartipàs per rebaixar els actuals 1,2 milions que anualment es destinen als partits

Pere Vila i Miquel Noguer Diputació de Girona

La CUP ha fet una crida per aprofitar el relleu al capdavant de la Diputació de Girona per replantejar els imports que anualment es destinen als partits polítics de la institució. Segons la formació, el canvi de presidència i la conseqüent aprovació d’un nou cartipàs ha de ser una bona oportunitat per revisar “a la baixa” unes partides que ha qualificat de “sobredimensionades”.

Durant l’actual legislatura, la Diputació de Girona ha destinat anualment més d’1,2 milions d’euros per garantir el funcionament dels grups polítics: 250.000€ directes als partits en funció del nombre de diputats, i més d’1 milió d’euros per pagar el sou dels 25 càrrecs de confiança.

Segons la CUP, que ha avançat que també treballarà per augmentar el pes dels serveis socials a la nova estructura institucional, la redacció d’un nou cartipàs ha de permetre corregir aquelles coses que s’ha demostrat que no funcionen, “i el sobrefinançament dels partits és un exemple”.

En aquest sentit, la CUP ha recordat que durant els últims dos anys ha retornat a l’erari públic el 77,9% de la subvenció que li pertoca com a formació política, el que equival a un total de 37.406,10€.

L’actual iniciativa cupaire sorgeix després que el mes de març passat, la resta de formacions polítiques de la Diputació van vetar una proposta de la CUP on es demanava estudiar una nova fórmula de finançament de partits. En aquell moment, un dels principals arguments utilitzat per la resta de formacions per de descartar el debat va ser que una modificació d’aquest tipus s’havia de produir durant l’aprovació d’un cartipàs.

El diputat provincial de la CUP, Lluc Salellas, ha lamentat que aquest tema no s’hagi volgut abordar abans, però ha indicat que “ara tenim una nova oportunitat per discutir sobre què s’ha de finançar amb els diners de tots i què no”. Salellas també ha demanat “sinceritat” a la resta de formacions polítiques a l’hora de valorar els recursos necessaris, i ha demanat que “no es busquin excuses” per endarrerir aquest debat.

Durant els últims dos anys hem retornat 37.406,10€, el 77,9% de la subvenció que pertoca com a CUP