La CUP de les comarques gironines proposa 'enderrocar el capitalisme' per superar la crisi

La CUP ha advertit avui de la desregularització laboral permanent, en un marc en que els sindicats majoritaris han deixat de comptar amb la confiança de la majoria de treballadors. Per aquesta raó, ha assenyalat noves experiències sindicals i de defensa dels drets laborals que en aquests moments s'articulen al marge del sindicalisme oficial: la lluita de la plantilla de Panrico o les marxes pels drets socials en són només dos exemples.

D’altra banda, la CUP ha volgut recordar la plantilla de Torraspapel, de Sarrià de Ter, i s’ha posat a la seva disposició “en defensa dels llocs de treball”.

Els independentistes recorden també que la greu crisi econòmica i financera del nostre país fa temps que s'utilitza com a coartada per retallar l'Estat del Benestar i la mateixa Administració. En aquest sentit, els processos de privatització 'encareixen i empitjoren els serveis, degraden les condicions laborals dels treballadors i desposeeixen als ciutadans de la riquesa col·lectiva'. Així, els independentistes fan una crida a la mobilització permanent per tal d'aturar les retallades i enderrocar en darrera instància el sistema econòmic vigent 'que es reprodueix tot saquejant allò que és públic per transferir-ho a mans dels privats'.

Amb aquests arguments, la CUP de les comarques gironines s'ha mobilitzat pel Dia Internacional dels Treballadors i les Treballadores. La CUP participa al matí a l’acte organitzat pels sindicats IAC i COS, davant de la Cambra de Comerç, contra els abusos patronals i financers. Militants de la formació també assistiran a les manifestacions que han transcorregut pels carrers de la ciutat a partir de les 12h. De la seva banda, la CUP participarà a la tarda a la concentració unitària de la Rambla de Figueres sota el lema 'Dignitat per la classe treballadora i justicia social'.