La CUP alerta de la feminització de la pobresa

Amb l'arribada un any més del 8 de març, el dia de la dona treballadora, la CUP  - organització seriosament compromesa amb la igualtat de gènere i amb el combat contra el patriarcat - ha fet públic un seguit d'actes sobre aquesta temàtica a les comarques gironines i la Catalunya Nord. La formació alerta de la creixent feminització de la pobresa i considera que en els darrers temps es detecta una involució en la igualtat de gènere i en “el dret al propi cos”.

La crisi, segons la CUP, ha accentuat les desigualtats i ha frenat les polítiques de conciliació. Així, la formació explica que la progressiva feminització de la pobresa es reflecteix en la diferències salarials entre homes i dones, en la major dificultat d'accés al mercat laboral, en l'augment d'acomiadaments, en la major dificultat de promoció i en les restriccions per l'accés de llocs de treball amb responsabilitat. Amb tot, la formació creu que una forma de revertir aquestes realitats és, a banda de la reivindicació estricta,  a través d'espais de trobada i debat.

Amb aquest darrer propòsit, la CUP de Celrà ha convocat per tercer cop un concurs de microrelats de temàtica feminista. La CUP de Girona ahir dijous va organitzar una xerrada sobre el moviment feminista a la ciutat. A Santa Coloma de Farners, les cupaires organitzen avui divendres una jornada a partir de les 19h a la plaça Farners amb xocolatada popular, lectura de contes, manifest i un espectacle musical i de dansa. A Blanes, dissabte 7, la CUP participarà de la Marxa Lila, que convoca conjuntament amb d’altres col·lectius (a les 18.30h davant de l’Ajuntament). En el marc de la convocatòria nacional “Vaga de totes”, la CUP participa també de les accions i les convocatòries: és el cas de Banyoles o de Figueres (on hi ha convocatòries pel dissabte 7 de març). Les CUP de la Garrotxa, de la seva banda, col·laboren en les Jornades Feministes de la comarca, organitzades pel col·lectiu la Dalla, i que se celebraran al llarg d’aquest cap de setmana i el vinent.