Èxit de participació en la consulta de Viladamat

Un 30% de les persones amb dret a vot han participat en la consulta per decidir les partides dels pressupostos municipals. En aplicació del seu Reglament de Participació, el poble de Viladamat ha votat avui per decidir el destí de 22.267 EURO del Pressupost municipal. 106 persones (un 30% del cens) han passat per l'Ajuntament des del vespre d'ahir divendres fins avui per tal d'emetre el seu vot.

De les cinc propostes dutes a votació, han estat escollides les millores a l'escola, les millores a l'Ateneu, l’acondicionament de camins i la construcció de tanques.

En canvi, ha estat descartada un passeig a l’entrada de la carretera de l’Armentera. El Consell de Poble havia decidit les cinc propostes que finalment han estat votades. Aquest ens és, segons el Reglament de Participació local aprovat recentment,l'encarregat de coordinar els processos de participació ciutadana, garantint la transparència i la neutralitat.

Està format pels regidors, el jutge de pau, membres de les entitats locals i dos representants del poble que s'han ofert com a voluntaris.

El Consell de Poble va rebre 13 propostes, que van ser verificades per la secretària municipal i per l'arquitecte i posteriorment,reagrupades. Així, l'ens va decidir que se sotmetrien a votació cinc paquets d'inversió d'entre 4.000 i 6.000 euros cadascun.

Aquest ha estat el punt culminant del procés de  decisió sobre els pressupostos municipals de Viladamat, batejat com a 'Pla anual de Participació' i que ha estat possible gràcies al nou Reglament de Participació. Un 15% del pressupost del poble ha estat  decidit de forma participativa. En total, en aquesta consulta en concret s'han sotmès a debat 22.267 EUROS. Els veïns i entitats del poble han presentat propostes al llarg del mes de febrer i avui s'han sotmès a consulta.

En la votació han pogut participar-hi totes les persones empadronades majors de 16 anys.