Èxit de les convocatòries per la República catalana

Davant de l'abdicació del rei d'Espanya, ahir van tenir lloc diverses convocatòries per la República catalana arreu de les comarques gironines. La CUP i d'altres organitzacions i entitats convocaven per exigir la consulta el 9 de novembre, la independència i una República catalana que contribueixi al benestar de les classes populars. En aquest sentit, els convocants advertien contra la temptació espanyolista de provar un nou encaix a l'Estat espanyol (aprofitant ara el període de successió a la Corona). La CUP es manté ferma en la defensa de la consulta sobre la independència de Catalunya i en la construcció nacional d'una república dels Països Catalans.  Hi va haver concentracions a Figueres (amb 250 assitents), a Sant Feliu de Guíxols (120), a Viladamat (25), a Olot (100), a Celrà (60), a Palamós (60), a la Bisbal (100) a Banyoles (100), a Girona (500), a Santa Coloma de Farners (100), a Blanes i a Sant Hilari Sacalm