El dia de la dona treballadora centra l'atenció de la CUP

Amb l'arribada del 8 de març, el dia de la dona treballadora, la CUP  - organització seriosament compromesa amb la igualtat de gènere i amb el combat contra el patriarcat - ha fet públic un seguit d'actes sobre aquesta temàtica. La formació considera que en els darrers temps es detecta una involució en la igualtat de gènere i en el dret al propi cos.

La crisi, segons la CUP, ha accentuat les desigualtats i ha frenat les polítiques de conciliació de la vida laboral i familiar. Així, creuen que la progressiva feminització de la pobresa es reflecteix en la diferències salarials entre homes i dones, en la major dificultat d'accés al mercat laboral, en l'augment d'acomiadaments, en la major dificultat de promoció i en les restriccions per l'accés de llocs de treball amb responsabilitat. La tramitació de la nova Llei de l'Avortament espanyola, clarament restrictiva i que retorna aquest dret a una situació de fa 35 anys, també ha posat en peu de guerra als i a les cupaires. Amb tot, la formació creu que una forma de revertir aquestes realitats és a través d'espais de trobada i debat.

Amb aquest darrer propòsit la CUP ha organitzat una xerrada a Palamós, el dissabte 8 de març a les 18:00, sota el títol 'Sobre la igualtat'. La cita és a la biblioteca de Palamós i la xerrada serà impartida per la psicòloga i orientadora laboral Núria Rocadembosch. Aquest mateix dia la CUP fa una crida a participar a la manifestació que transcorrerà per Girona sota el lema 'Nosaltres parim, nosaltres decidim' a partir de les 12:00 del migdia. La CUP de Girona, així mateix, ha organitzat una xerrada-debat amb el títol 'Dona i salut sota l'ombra del patriarcat', que se celebrarà el proper dijous 13 de març al Casal independentista El Forn. L'acte, que començarà a les 19:30, comptarà amb les intervencions de la llevadora Anna Sanés i la metgessa Maite Serrando. A Sant Hilari la CUP dóna suport als actes que organitza l'Associació de dones La Violeta. En el cas de Blanes, la CUP dóna suport i participa de la ''marxa lila'' convocada per la Xarxa de lluita pels Drets Socials de Blanes (18:30 del dissabte 8, davant l'Ajuntament). Per segon any consecutiu, la CUP de Celrà convoca el Concurs de Microrelats 8 de març, que té com a objectiu promoure la reflexió a l'entorn de la igualtat de gènere. A Olot, la formació (juntament amb la CNT i la Greda) organitza avui dia 7 un cinefòrum sobre la pel·lícula 'En Tierra de hombres'. A Santa Coloma de Farners, el dissabte 8 de març, de les 11:00h a les 14:00h, es farà un mural i es llegirà el manifest al capdavall de la Rambla. D'altra banda, el passat dissabte 22 de febrer l'assemblea local de la Bisbal organitzava una xerrada contra la reforma de de la Llei de l'Avortament.