Anglès compta des d'aquest cap de setmana amb assemblea local de la CUP

Aquest cap de setmana el Consell Polític de la CUP, reunit a Cervera, ha aprovat donar d'alta l'assemblea local de la CUP d'Anglès, a la Selva. Els nous militants de la CUP es proposen portar a debat i millorar la participació ciutadana i també impulsar una plataforma d'auditoria ciutadana del deute. Valoren aquesta darrera possibilitat per tal d'intentar explicar com s'ha contret el deute actual de l'Ajuntament, d'aproximament el 170%.

Des del desembre del 2013 un grup de joves preparaven la constitució de la CUP d'Anglès. Creuen que el municipi necessita una alternativa real al PAU, al PSC i a CiU. Els integrants de l'assemblea, que s'ha constituït formalment aquest cap de setmana, estan vinculats a diverses entitats esportives, culturals  i del lleure del poble

La nova assemblea local de la CUP neix amb l'objectiu d'obrir els canals de participació ciutadana d'Anglès. Amb aquest objectiu, ja han tirat endavant la campanya 'Amb silenci només hi perd la democràcia'. En el marc d'aquesta campanya, el febrer passat van organitzar una xerrada amb la participació de l'alcalde i del regidor d'Urbanisme, Hisenda i Patrimoni, on es va abordar la venda de la fàbrica Burés.

Els integrants de la nova CUP també es marquen com a fita organitzar a la vila d'Anglès - que és una de les més endeutades del principat- una plataforma d'auditoria ciutadana del deute. Valoren aquesta possibilitat per aconseguir posar llum i 'intentar explicar al poble qui ha generat el deute actual de l'Ajuntament', ja que és aproximadament del 170%.

Amb Anglès, sumen sis les assemblees locals de la CUP a la Selva, després d'Arbúcies, Breda, Sant Hilari, Santa Coloma i Blanes. La nova assemblea local queda integrada a la Territorial Nord-oriental la CUP.